Kwas hialuronowy

FILOZOFIA

Nieograniczony ruch, aktywność sportowa i samodzielność. Brak utrudnień w ruchomości stawu biodrowego.

Terapia kwasem hialuronowym – kwas hialuronowy, występuje w wielu tkankach ludzkich – tkankach chrzęstnych i płynie maziowym – lepkiej substancji, która zmniejsza tarcie między powierzchniami chrząstek stawowych, chroniąc je przed uszkodzeniem. Ze względu na swoje unikalne właściwości, kwas hialuronowy jest wykorzystywany w leczeniu choroby zwyrodnieniowej.

Opis zabiegu

Utrata chrząstki stawowej (choroba zwyrodnieniowa stawów) wiele lat temu była schorzeniem osób  starszych. Niestety obecnie dotyczy ludzi w coraz młodszym wieku. Kiedyś usprawniało stawy leczenie operacyjne. Dziś możemy korzystać z metod nieinwazyjnych np. zastrzyków z kwasu hialuronowego w miejsca zmienione chorobowo.

Dowiedz się więcej

∞  bezpośrednio do stawu biodrowego podawany jest kwas hialuronowy w postaci zastrzyków kwasu hialuronowego,

∞ kwas hialuronowy to główny składnik płynu stawowego, którego stężenie zanika y w stanach zapalnych,

∞ uzupełnienie jego ubytków powoduje wzrost lepkości płynu stawowego, przez co zmniejsza się tarcie w stawie i poprawia jego ruchomość,

∞ substancja działa przeciwbólowo i przeciwzapalnie,

∞ iniekcje wykonuje się w liczbie i seriach ustalonych z  lekarzem prowadzącym,

∞ często efekt jest odczuwalny już po pierwszym zastrzyku,

∞ brak objawów ubocznych.

PO ZABIEGU

∞ konieczne jest wprowadzenie rehabilitacji i stosowania się do zaleceń lekarskich.

ZABIEGI POWIĄZANE

∞ Usuwanie znamion, brodawek, kaszaków, tłuszczaków

∞ Operacja przepukliny – pachwinowa

∞ Operacja łękotki (łąkotki)