Łokieć tenisisty

FILOZOFIA

Pełna ruchomość w stawie łokciowym, chwytność dłoni i możliwość jej zaciskania.

Opis zabiegu

Nie jest to choroba typowa dla sportowców. Może dotyczyć każdego kto nadwyręża ścięgna przedramienia.

Terapii leczenia jest kilka. Wybór tej właściwej uzależniony jest od nasilenia objawów i zmian, które zaszły w procesie choroby. W celu stwierdzenia zmian lekarz wykonuje badanie USG, dzięki któremu można opracować ścieżkę leczenia.

Dowiedz się więcej

1. Początkowo leczenie rozpoczyna się od oszczędzania ręki i specjalistycznych masaży rozluźniających mięśnie. Zazwyczaj wystarczą 2 – 3 zabiegi. , aby uwolnić się od bólu.

2. W przypadku zmian zwyrodnieniowych pozytywne efekty przynosi terapia falą uderzeniową podawaną w chore miejsce. Dzięki temu tkanki rozpoczynają proces odnowy.

3. Jeżeli u pacjenta doszło do naderwania przyczepu lekarz stosuje zastrzyki regeneracyjne. Do uszkodzonego ścięgna wstrzykuje się czynniki wzrostu, podane w osoczu bogatopłytkowym pacjenta. Podanie czynników wzrostu przyspiesza regenerację i procesu naprawcze zachodzą szybciej.

4. Do metod terapeutycznych należy wykorzystanie fali radiowej. Lekarz wykonuje nacięcie na skórze, wprowadza elektrodę i nakłuwa nią zmienione chorobowo miejsca. Zniszczone włókna kolagenowe zostają usunięte a w ich miejsce powstają nowe.

5. Przełomem w leczeniu “łokcia tenisisty” jest terapia z wykorzystaniem komórek macierzystych pozyskanych z własnej tkanki tłuszczowej pacjenta. Leczenie odbudowuje i regeneruje zniszczone tkanki. Komórki macierzyste podane są bezpośrednio do miejsc zmienionych chorobowo dzięki czemu poprawia się ich ruchomośc odżywienie, a co za tym idzie zmniejszenie i w końcowym efekcie ustąpienie dolegliwości bólowych.

Wszystkie wymienione terapie są zachowawcze. Niestety zdarza się, że stan miejscowych uszkodzeń jest tak zaawansowany, że jedynym skutecznym rozwiązaniem jest przeprowadzenie zabiegu chirurgicznego.

∞ zabieg przeprowadzany jest w znieczuleniu miejscowym lub ogólnym,

∞ polega na odcięciu przyczepu i usunięciu uszkodzonej tkanki wraz  z okostną,

∞ rękę pacjenta zostaje unieruchamia się na okres 3 tygodni.

PO ZABIEGU

∞ pełną zdolność do pracy pacjent zyskuje po 3 miesiącach,

∞ bark zostaje unieruchomiony w stabilizatorze,

∞ rozpoczęcie rehabilitacji.