Osocze bogatpłytkowe

FILOZOFIA

Sprawność i samodzielność na każdym etapie życia – możliwa do osiągnięcia bez inwazji chirurgicznej.

Opis zabiegu

Choroby zwyrodnieniowe stawów biodrowych to dziś najczęstsze problemy związane z układem ruchu. Przewlekłe schorzenie tzw. stawów maziówkowych, które cechują zmiany patologiczne w obrębie chrząstki stawowej. Występują u osób starszych i w średnim wieku. Oprócz naturalnych skłonność organizmu, bardzo negatywny wpływ na zmiany zwyrodnieniowe ma obniżenie aktywności fizycznej. Pojawiające się duże dolegliwości bólowe, zmuszają do korzystania ze środków przeciwbólowych i przeciwzapalnych.

Dowiedz się więcej

Jedna z najnowszych i bardzo skutecznych metod wykorzystuje terapię komórkami macierzystymi, które mogą przekształcać się w różnorodne typy dojrzałych komórek. Jest to bardzo efektywna metoda leczenia.

∞ preparat przygotowany do regeneracji stawu biodrowego pochodzi z komórek macierzystych pacjenta (lekarz pobiera niewielką ilość tłuszczu, następnie pozyskuje frakcję komórek regeneracyjnych i podaje do chorego stawu,

∞ osocze to bogate źródło licznych czynników wzrostu, pobudzających  komórki do procesów naprawczych i  odbudowy,

∞ działa przeciwzapalnie oraz znacznie zmniejsza dolegliwości bólowe.

PO ZABIEGU

∞ należy oszczędzać operowany staw,

∞ nie należy leżeć na operowanym boku, zakładać nogi na nogę, siadać na zbyt niskich krzesłach,

∞ nie należy korzystać z kąpieli w wannie,

∞ w okresie rehabilitacji pacjent powinien unikać gwałtownych skłonów i skrętów ciała,

∞ należy chodzić w stabilnym i pełnym obuwiu na płaskim obcasie.

ZABIEGI POWIĄZANE

∞ Bark – wszczepienie endoprotezy biodrowej