Badania genetyczne

FILOZOFIA

Lepiej zapobiegać niż leczyć… Dzięki badaniom genetycznym  lekarze coraz lepiej rozumieją mechanizmy zachodzące w organizmie. Dzięki temu pacjenci patrzą bardziej optymistycznie w przyszłość.

Opis badania

Dla wielu osób genetyka to czarna magia. Coraz więcej mówi i pisze się o genach, genetyce i możliwościach jakie daje nam poznanie mechanizmów działania organizmu ludzkiego.

„Genesis” – czyli pochodzenie. Skąd jesteśmy i dokąd zmierzamy zdrowotnie.

Badania genetyczne dają możliwość odczytania informacji zawartej w materiale genetycznym każdego z nas. Informacja ta decyduje między innymi o wyglądzie, ale również o stanie zdrowia, w tym o możliwych nietolerancjach np. dietetycznych czy farmaceutycznych.

Dowiedz się więcej

Testy DNA znacznie ułatwiają diagnostykę chorób genetycznych, dając możliwość szybszego wdrożenia leczenia. Dzięki nim można również ocenić ryzyko rozwoju różnych schorzeń (np. nowotworów złośliwych, takich jak rak piersi, rak jajnika czy rak jelita grubego) w ciągu całego życia. Świadomość istnienia takich predyspozycji genetycznych to podstawa do wdrożenia planu działań zmniejszających ryzyko wystąpienia tych chorób lub działań umożliwiających bardzo wczesne zdiagnozowanie problemu.

Badania genetyczne to metoda na oszacowanie ryzyka wystąpienia danej choroby u potomstwa, a także na poznanie odpowiedzi organizmu na dany lek, a nawet na opracowanie diety zgodnej z genami.

Badania genetyczne to bardzo czuła i wiarygodna metoda diagnostyczna – ich wykonanie jest proste.

∞ badanie nie wymaga specjalnego przygotowania,

∞ wykonywane jest niezależnie od stanu zdrowia pacjenta i nie ma żadnych przeciwwskazań do jego wykonania,

∞ w zależności od celowości badania, sposób pobrania próbki materiału biologicznego od pacjenta może być różny (kropla krwi z opuszki palca lub wymaz z jamy ustnej),

∞ pobrany materiał zostaje przekazany do specjalistycznego laboratorium  we Włoszech,

∞ kolejny etap to wyizolowanie DNA z pobranego materiału biologicznego,

∞ wyizolowane DNA zostaje poddane szczegółowej analizie z wykorzystywaniem m. in. technik biologii molekularnej,

∞ czas otrzymania wyników 2 – 5 tygodni.

MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ

∞ Dieta zgodna z DNA

∞ Suplementacja – moc olejów

∞ Leczenie oszczędzające lub amputacja z jednoczesną rekonstrukcją