Skuteczne sposoby na pozbycie się cellulitu

Cellulit dotyka obecnie prawie 80-90% kobiet na całym świecie, zupełnie niezależnie od ich wieku, a także wagi. Jest to możliwe, gdyż istnieje kilka różnych odmian cellulitu, najczęściej określają one sposób jego powstania  lub stopień zaawansowania. Dbając o sprawność fizyczną bądź korzystając z zabiegów na cellulit w klinice medycyny estetycznej jest duża szansa na pozbycie się niedoskonałości skóry.

Czym jest cellulit i gdzie występuje?

Cellulit kojarzy się z nierównościami na ciele w obszarze brzucha i ud. Niestety, obserwuje się jego powstawanie również na ramionach, plecach czy na łydkach. Cellulit jest defektem kosmetycznym w postaci zmian na skórze. Mylony jest z cellulitisem, czyli bakteryjnym zapalenie tkanki łącznej, który wymaga prowadzonego pod okiem specjalisty skomplikowanego leczenia antybiotykami. Cellulit jest przypadłością typowo kobiecą. Polega na nierównomiernym rozmieszczeniu tkanki tłuszczowej, wody jak i produktów przemiany materii.

Powstający obrzęk, zakłóca funkcjonowanie sąsiednich tkanek łącznych oraz zaburza cyrkulację limfy i krwi. W wyniku tych przemian pojawia się na skórze. Przypomina ona skórkę pomarańczową, traci swoją jędrność, a jej powierzchnia jest pełna zgrubień lub pofałdowań.

Jak powstaje cellulit ? Stadia rozwoju cellulitu na skórze

Cellulit nie powstaje od razu, z dnia na dzień, kobiety pracują na niego czasem latami. Głównym czynnikiem wpływającym na jego powstawanie jest zaburzona gospodarka hormonalna, brak ruchu i zła dieta oraz noszenie obcisłej odzieży. Również skłonności czy uwarunkowania genetyczne i choroby metaboliczne przyczyniają się do powstawania nierówności np. cukrzyca, otyłość, choroby układu krążenia, a także zaburzenia przepływu limfy.

Stadia cellulitu:

Stadium zerowe – powierzchnia skóry jest gładka. Skóra ujęta w fałd nie wykazuje skórki pomarańczowej.

Pierwsze stadium, które jest najłatwiejsze w wyleczeniu objawia się tym, że nierówności skóry nie są widoczne gołym okiem. Można je zauważyć dopiero wtedy, gdy ściśniemy kawałek skóry pomiędzy dwoma palcami. Kolejne stadium zaawansowania cellulitu jest widoczne gołym okiem. Skóra wygląda na nierówną i pełną gródek.

Drugie stadium, podczas leżenia skóra wydaje się gładka, w pozycji stojącej, przy napinaniu mięśni samoistnie pojawia się skórka pomarańczowa

Trzecie stadium, symptomy są widoczne bez testu podczas stania.

Czwarte stadium, symptomy są widoczne bez testu zarówno podczas stania jak i leżenia, wyraźnie zdeformowana figura

Fazy powstawania cellulitu:

1. Faza pierwsza – zmiany są widoczne dopiero po uchwyceniu fałdu skóry, skóra jest jeszcze jędrna i napięta.
  2. Faza druga- skóra powoli traci elastyczność i staje się jakby obwisła, powoli zaczynają być widoczne zmiany cellulitowe.
  3. Faza trzecia – skóra jest nierówna, pozbawiona elastyczności. Zmiany są widoczne „gołym okiem”.
  4. Faza czwarta – zmiany są bardzo wyraźne, w dotyku wyczuwalne są guzki, może pojawić się bolesność.

Fazy powstawania cellulitu u kobiet

Jakie są rodzaje i przyczyny powstawania cellulitu?

Ze względu na przyczyny powstawania cellulitu, możemy podzielić go na:

1. Cellulit tłuszczowy
  2. Cellulit wodny
  3. Cellulit cyrkulacyjny

Cellulit tłuszczowy

Kiedy w naszych komórkach zbierają się kwasy tłuszczowe – powstaje cellulit tłuszczowy. Ten rodzaj cellulitu pojawia się najczęściej w partii ud, bioder, pośladków i brzucha. Może wystąpić również na łydkach i w okolicy kolan. Występuje głównie u osób, które nagle przybrały na wadze lub mają skłonność do otyłości. Jest widoczny, kiedy wywiera się nacisk na skórę. Pojawiają się wtedy wgłębienia i wybrzuszenia.

Cellulit wodny

W przeciwieństwie do cellulitu tłuszczowego, cellulit wodny dotyka z reguły kobiety szczupłe. Jego pojawienie się związane jest ze złym krążeniem krwi i limfy w tkance łącznej. Jeśli tkanka łączna jest zbyt miękka, pozwala przenikać limfie wraz z toksynami do komórek tłuszczowych. Limfa przechodzi przez komórki tłuszczowe i wędruje dalej, ale zawarte w niej toksyny zostają w komórkach. Komórki tłuszczowe napełniają się i powiększają swoją objętość. Ich zbite grupy tworzą widoczne pod skórą grudki, które przy dotyku mogą być lekko bolesne. Cellulit wodny powstaje najczęściej na udach, ale może się także pojawić na łydkach, w okolicach kostek oraz na ramionach (szczególnie po wewnętrznej stronie). Oprócz problemów z krążeniem wywołują go także zaburzenia hormonalne. Jego przyczyną może być także niezrównoważona dieta. Temu rodzajowi cellulitu towarzyszy często uczucie opuchnięcia, szczególnie w ostatnich dniach przed miesiączką.

Cellulit cyrkulacyjny

Ten rodzaj cellulitu tworzy się powoli i jest trudny do pozbycia się. W dodatku przy dotknięciu jest bardzo bolesny. Rozpoznać go można poprzez dotyk: tworzą go bardzo twarde i zbite bolesne grudki. Występuje głównie na udach oraz nad kolanami. Cellulit cyrkulacyjny tworzy się z zesztywniałych włókien kolagenowych, otaczających tkankę tłuszczową. Twarde włókna kolagenowe nie pozwalają na odpowiednie ukrwienie i natlenienie komórek. Zwalczenie tego rodzaju cellulitu trwa bardzo długo. Kurację zacząć należy od zmiany diety: znacznie zredukować produkty o wysokim wskaźniku glikemicznym, czyli węglowodany. Do diety powinno się wprowadzić świeże warzywa i dużą ilość owoców. Nie należy jeść także produktów zawierających duże ilości cukru. Dobrze natomiast jest sięgnąć po owoce morza oraz inne produkty bogate w cynk.

Zwalczanie cellulitu, domowe metody i zabiegi laserowe

Jeśli zastanawiasz się jak zwalczyć cellulit, który występuje na Twoim ciele – klucz jest jeden: dieta, aktywność fizyczna, kosmetyki i zabiegi medycyny i chirurgii estetycznej. Połączenie tych wszystkich rzeczy pozwala uzyskać gładką i jędrną skórę ramion, brzucha, ud, pośladków czy łydek. Nie należy zapominać również o codziennym, regularnym wcieraniu kremu antycellulitowego, oraz peelingowaniu skóry. W AGklinik najlepsze efekty usuwania cellulitu uzyskujemy poprzez zastosowanie zabiegów medycznych z wykorzystaniem Scizer , Med2Contour i Ultraformer.  Ceny zabiegów wahają się od kilkuset złotych do kilku tysięcy.  Skuteczna terapia w przypadku Scizera i Ultraformera to 2-3 zabiegi w odstępie pół roku. Ultraformer od kilku do kilkunastu zabiegów w odstępie jednego tygodnia. Jeśli poszukujesz skutecznych metod pozbycia się cellulitu zgłoś się do AGklinik i przeprowadź terapię antycellulitową pod okiem doświadczonego lekarza. Zamiast zastanawiać się, jak pozbyć się cellulitu z ud i pośladków oraz brzucha, zacznij działać!

Może Cię zainteresować: