Balonikowanie żołądka

Balon żołądkowy HELIOSPHEREbalonikowanie żołądka

Jest to metoda nieoperacyjna leczenia otyłości, która polega na wprowadzeniu do żołądka specjalnego balonika. Najczęściej na rynku spotyka się metodę wypełniania balonika roztworem fizjologicznym, w Centrum Leczenia Otyłości AGklinik w Warszawie stosujemy najnowsze i najbezpieczniejsze w tej dziedzinie rozwiązanie – wypełnienie powietrzem.

Lekarz umieszcza balon w żołądku za pomocą gastroskopu, następnie wprowadza do niego powietrze. Zabieg trwa około 20 minut, wykonywany jest w znieczuleniu dożylnym. Balon ma za zadanie zmniejszenie objętości żołądka, co wpływa na ograniczenie ilości przyjmowanego pokarmu. Zazwyczaj kuracja trwa do 6 miesięcy i po tym okresie balon powinien być usunięty.

Odpowiednimi kandydatami do balonikowania żołądka metodą HELIOSPHERE są:balon w żołądku

• pacjenci, u których otyłość (BMI od 30 do 40) jest odpowiedzialna za poważne ryzyko utraty zdrowia
  • chorzy na cukrzycę typu 2, której nie można łatwo ustabilizować ze względu na nadwagę
  • pacjenci ze wskazaniami do chirurgii bariatrycznej (BMI > 40 lub BMI > 35 z innymi chorobami współwystępującymi), którzy mają przeciwwskazania anestezjologiczne bądź chirurgiczne lub nie wyrażają zgody na przeprowadzenie zabiegu chirurgicznego

Wyniki serii międzynarodowych badań, w których udział wzięło 670 pacjentów ujawniły bardzo wysoką skuteczność zabiegu balonikowania balonikiem żołądkowym HELIOSPHERE. Zmierzona utrata masy ciała wynosiła między 9 a 24 kg bez konieczności drastycznego ograniczania posiłków w sposób wolicjonalny.

balon żołądkowy HeliosphereGłówne przeciwwskazania do zabiegu to:

• dolegliwości żołądka i dwunastnicy
  • poważne choroby nerek, płuc i wątroby
  • ciąża i okres karmienia piersią
  • zaburzenia psychiczne
  • uzależnienie od alkoholu lub narkotyków

Podczas pierwszych dni po zabiegu pacjent może odczuwać spory dyskomfort – nudności, wzdęcia, a nawet wymioty, które są reakcją organizmu przyzwyczajającego się do obecności ciała obcego. Dolegliwości te zazwyczaj mijają po 2-3 dniach. Poza wspomnianymi objawami, pacjenci muszą liczyć się także ze zmianą dotychczasowych przyzwyczajeń. W pierwszych dniach po zabiegu powinno się unikać wysiłku fizycznego oraz zbyt intensywnej pracy.

Tuż po implantacji, przez 2-3 dni, należy spożywać produkty w płynnej postaci. Jedzenie pokarmów stałych będzie wprowadzane stopniowo i dostosowane do reakcji organizmu (zazwyczaj trwa to około 7-10 dni).

Cena brutto: 12300 zł – założenie balonika Heliosphere

Cena brutto: 1845 zł – usunięcie balonika Heliosphere