Nawracające zapalenie pęcherza – leczenie laserowe

nawracające zapalenie pęcherzaUporczywie powracające, przysparzające licznych niedogodności i zaniżające samoocenę problemy związane z zakażeniami układu moczowego coraz częściej są leczone przy pomocy nowoczesnych zdobyczy medycyny estetycznej. Nie ulega wątpliwości, że większość dolegliwości występujących w okolicy pęcherza oraz ujścia cewki moczowej ma co najmniej dwie przyczyny: zakażenia bakteryjne oraz niekorzystne ukształtowanie anatomiczne. Tradycyjne formy leczenia polegają na zwalczaniu wywołujących stany zapalne bakterii, ale jeżeli ujście cewki moczowej znajduje się w niekorzystnym położeniu, zapalenia pęcherza najprawdopodobniej będą nawracały coraz częściej. I tu zbawienne będzie leczenie laserowe.

W jaki sposób osłabienie mięśni dna miednicy, zwiotczenie ścian pochwy oraz niewłaściwe umiejscowienie ujścia cewki moczowej wpływają na częstotliwość pojawiania się zapalenia pęcherza oraz innych infekcji układu moczowego? Chodzi tu przede wszystkim o to, że cewka moczowa znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie ujścia pochwy oraz odbytu, w związku z czym jest ona szczególnie narażona na infekcje bakteryjne, szybko przenoszące się również do pęcherza. Jest to znaczący problem zwłaszcza u pań – o ile cewka moczowa u mężczyzny mierzy ok. 15-20 cm długości, o tyle u kobiety jej długość wynosi zaledwie od 4 do 5 cm, a w związku z tym jest ona bardziej podatna na zakażenia. A w dodatku wystarczy niewielkie osłabienie mięśni dna miednicy, by szybko znalazła się ona pod niewłaściwym kątem, co automatycznie oznacza początek problemów z wysiłkowym nietrzymaniem moczu oraz znaczne zwiększenie prawdopodobieństwa wystąpienia zakażenia.

Laserowe leczenie nawracającego zapalenia pęcherza polega przede wszystkim na przywróceniu właściwego kąta ujścia cewki moczowej poprzez ujędrnienie i wzmocnienie ścian pochwy, a także pobudzenie tkanek do samoregeneracji. Światło lasera wywołuje obkurczenie ścian pochwy, dzięki czemu stają się one bardziej sprężyste. Przy okazji do aktywności zostaje pobudzona śluzówka, co dodatkowo wzmacnia zregenerowane tkanki. Uzyskane w ten sposób efekty są trwałe, gdyż pomnożeniu ulega ilość włókien kolagenowych, decydujących o elastyczności ścian pochwy i właściwym położeniu ujścia cewki moczowej. W ten sposób znika problem z nietrzymaniem moczu, a jednocześnie ryzyko wystąpienia nawracającego zapalenia pęcherza jest sprowadzone do minimum. W połączeniu z kuracją antybakteryjną można uzyskać naprawdę długotrwałe efekty – problem może nawet nigdy już się nie powtórzyć.

Zabieg przeprowadzany z użyciem lasera jest całkowicie bezbolesny, nieinwazyjny (nie wymaga zastosowania skalpela) i bezpieczny dla zdrowia. Zazwyczaj wystarczy wykonanie tylko jednego zabiegu, ale gdy jest taka konieczność, laserowe leczenie zapalenia pęcherza można po miesiącu powtórzyć. Całość zabiegu zajmuje od 15 min do pół godziny, a po wyjściu z gabinetu można bez przeszkód wracać do swoich codziennych obowiązków. Trwałość uzyskanych efektów z pewnością podniesie włączenie do codziennej gimnastyki ćwiczeń mięśni Kegla oraz spożywanie odpowiedniej ilości płynów, co zapobiega gromadzeniu się bakterii w układzie moczowym.