Leczenie ginekomastii

Ginekomastia to choroba dotycząca wyłącznie mężczyzn. Objawia się nadmiernym rozrostem piersi. Rozróżniamy dwa typy ginekomastii prawdziwą (gdy dochodzi do rozrostu gruczołu piersiowego) i rzekomą – otłuszczenie. Może być spowodowana zaburzeniami hormonalnymi (nadmierne wydzielanie hormonów żeńskich – estrogenów), niewłaściwym metabolizmem hormonów męskich (androgenów), otyłością, przyjmowaniem leków hormonalnych, jak również zażywaniem leków uspokajających, przeciwdepresyjnych, nadciśnieniowych, marihuany, amfetaminy, środków anaboliczno-androgennych. Ginekomastia przejściowo może wystąpić również u chłopców, w okresie dojrzewania. Taki stan trwa kilka miesięcy, a następnie całkowicie znika. Objawy to nienaturalnie powiększona jedna lub obie piersi, wzmożona wrażliwość sutka, powiększenie i przebarwienie otoczki sutka. Ginekomastia bardzo często stanowi dla mężczyzn poważny kłopot natury społecznej – wstyd przed publicznym obnażeniem torsu, kompleksy, niska samoocena.

Korzyści:

• zmniejszenie i wymodelowanie kształtu piersi
  • pozbycie się wrażliwości sutków oraz ewentualnych przebarwień
  • natychmiastowe efekty
  • poprawa nastroju, samooceny pacjenta
  • szybki powrót do normalnego trybu życia

Dla kogo:

• dla mężczyzn cierpiących na ginekomastię
  • dla osób z dobrym ogólnym stanem zdrowia

Zabieg

Operację przeprowadza się w znieczuleniu ogólnym. W zależności od wyniku badania USG zabieg można wykonać na dwa sposoby: cięciem półkolistym wokół brodawki, na granicy jej otoczki odsłania się gruczoł i usuwa go, lub – u mężczyzn z rozrostem tkanki tłuszczowej – poprzez odessanie metodą liposukcji.

Po zabiegu przez okres 7 dni należy nosić opatrunek uciskowy do czasu zdjęcia szwów. Pobyt w klinice trwa zazwyczaj 1 dobę. Przez okres pierwszych trzech miesięcy po zagojeniu wskazane jest stosowanie maści zmiękczających blizny.

Każdy pacjent otrzymuje indywidualne wskazania dalszego postępowania przy wypisie z kliniki oraz ustalane są terminy wizyt kontrolnych.

Przeciwwskazania do zabiegu

Przeciwwskazaniem do wykonania zabiegu są wszystkie ciężkie choroby jak: choroby układu krążenia, cukrzyca, choroby serca oraz zaburzenia krzepnięcia krwi.

Wymagania do zabiegu

Pacjent proszony jest o wcześniejsze wykonanie badań i dostarczenie do AGklinik poniższych wyników:

• grupa krwi
  • morfologia
  • układ krzepnięcia krwi
  • OB
  • glikemia
  • jonogram
  • antygen Hbs, HCV
  • antygen HIV
  • EKG (po 45 roku życia)

Badania należy wykonać nie wcześniej niż 3 dni przed zabiegiem. Konieczne są również:

• dobry ogólny stan zdrowia pacjenta (np. żadnych infekcji, stanów zapalnych)
  • 6 godzin przed zabiegiem należy być na czczo
  • 4 tyg. przed operacją należy ograniczyć palenie papierosów
  • 2 tyg. przed operacją należy odstawić wszelkie leki zawierające kwas acetylosalicylowy (np. aspirynę), gdyż wydłużają czas krzepnięcia krwi.

Cena brutto: 6150 zł – chirurgiczne

Cena brutto: 7380 zł – laserowo