Zmniejszanie piersi

Zabieg operacyjny wykonywany jest u kobiet w celu zmniejszenia nadmiernie rozwiniętych gruczołów sutkowych. Zbyt duże piersi mogą obciążać kręgosłup i powodować liczne dolegliwości, takie jak ból karku, pleców, kręgosłupa, a także utrudnienie oddychania i aktywności fizycznej. Często stanowią też poważny kompleks kobiet. Przyczyny zbyt obfitego biustu na ogół są fizjologiczne, hormonalne lub związane z otyłością. Celem zabiegu jest zmniejszenie masy piersi i rekonstrukcja prowadząca do uzyskania oczekiwanego kształtu – według założeń ustalonych przez chirurga z pacjentką.

Korzyści:

• zmniejszenie i wymodelowanie kształtu piersi (nie ma innej metody na osiągnięcie takich rezultatów)
  • ujędrnienie piersi
  • natychmiastowe efekty
  • poprawa nastroju, samooceny pacjenta
  • szybki powrót do normalnego trybu życia

Dla kogo:

• dla kobiet ze zbyt obfitym biustem
  • dla kobiet z wrodzonymi niedoskonałościami biustu (np. piersi różnej wielkości)
  • dla osób z dobrym ogólnym stanem zdrowia

Zabieg

Zabieg przeprowadzany jest w znieczuleniu ogólnym. Podczas zabiegu usuwany jest nadmiar skóry, tkanki podskórnej i gruczołu. Zabieg przeprowadza się tak, aby wszelkie ślady pooperacyjne były jak najmniejsze.

Zabieg trwa zwykle 2-3 godziny, a pobyt w klinice 1 dobę. Po ok. 7 – 10 dniach szwy zostają zdjęte. Po operacji zakłada się specjalny odpowiednio zmniejszanie-piersidobrany biustonosz celem unieruchomienia piersi do czasu pełnego wygojenia (ubranie uciskowe zapewnia AGklinik). W tym okresie należy również kategorycznie unikać dużego wysiłku fizycznego oraz nasłonecznienia. Przez okres pierwszych trzech miesięcy po zagojeniu wskazane jest samodzielne masowanie piersi oraz stosowanie maści zmiękczających blizny.

Każdy pacjent otrzymuje indywidualne wskazania dalszego postępowania przy wypisie z kliniki oraz ustalane są terminy wizyt kontrolnych.

Przeciwwskazania do zabiegu

Przeciwwskazaniem do wykonania zabiegu są wszystkie ciężkie choroby jak: choroby układu krążenia, cukrzyca, choroby serca oraz zaburzenia krzepnięcia krwi.

Wymagania do zabiegu

Pacjent proszony jest o wcześniejsze wykonanie badań i dostarczenie do AGklinik poniższych wyników:

• grupa krwi
  • morfologia
  • układ krzepnięcia krwi
  • OB
  • glikemia
  • jonogram
  • antygen Hbs, HCV
  • antygen HIV
  • EKG (po 45 roku życia)

Badania należy wykonać nie wcześniej niż 3 dni przed zabiegiem. Konieczne są również:

• dobry ogólny stan zdrowia pacjenta (np. żadnych infekcji, stanów zapalnych)
  • 6 godzin przed zabiegiem należy być na czczo
  • 4 tyg. przed operacją należy ograniczyć palenie papierosów
  • 2 tyg. przed operacją należy odstawić wszelkie leki zawierające kwas acetylosalicylowy (np. aspirynę), gdyż wydłużają czas krzepnięcia krwi.

Cena brutto: 9840 zł – 12300 zł