Powiększanie piersi

Powiększanie piersi jest zabiegiem, który od wielu lat plasuje naszą kliniką w ścisłej czołówce rankingów branżowych – specjalizujemy się w plastyce piersi. Nasze podejście do plastyki piersi, doświadczenie i najnowocześniejsze rozwiązania medycyny estetycznej powodują zadowolenie i uznanie naszych pacjentek.

Jako jedni z nielicznych w Polsce stosujemy metody przeprowadzenia zabiegu trudniejsze dla chirurga – lecz zdecydowanie bardziej estetyczne i praktyczne dla kobiet. Pracujemy nad optymalnie zdrowym i naturalnym wyglądem piersi. Powiększenie piersi wpływa bardzo pozytywnie na psychikę pacjentek – wiele z nich po zabiegu powiększania piersi czuje się atrakcyjniej.

Zabieg powiększenia piersi polega na zmianie wielkości oraz kształtu gruczołów piersiowych poprzez wszczepienie implantów, własnego tłuszczu lub za pomocą preparatu Macrolane (żel kwasu hialuronowego, oparty na całkowicie bezpiecznej, opatentowanej technologii NASHA™). Operacja wykonywana jest za pomocą protez silikonowych o różnym kształcie i wielkości, dobieranych indywidualnie w zależności od budowy anatomicznej klatki piersiowej, możliwości biologicznych tkanek i życzenia pacjentki. AGklinik rekomenduje stosowanie optymalnie miękkich implantów – dając efekt naturalnych piersi.

Metody powiększania biustu i rodzaje cięć:

1. Implanty piersi – można je założyć poprzez cięcie pod pachą, wokół brodawki lub w fałdzie podpiersiowym (pod biustem). Niewiele klinik w Polsce w praktyce stosuje wszystkie trzy rozwiązania. Implanty umieszczane są bezpośrednio pod gruczołem sutkowym lub nieco głębiej – pod mięśniem piersiowym większym.

2. Przeszczep własnej tkanki tłuszczowej, tzw. lipofiling – dzięki niemu uzyskujemy podwójny efekt: powiększenie piersi i wymodelowanie sylwetki.

3. Iniekcja preparatu Macrolane – dzięki niemu modelujemy kształt piersi, a wydłużenie czasu utrzymywania się efektów uzyskujemy dzięki temu, że kwas hialuronowy pobudza organizm do produkcji kolagenu.

Korzyści:

• powiększenie piersi do oczekiwanego rozmiaru
  • ujędrnienie piersi
  • wymodelowanie kształtu piersi
  • natychmiastowe efekty
  • poprawa nastroju, samooceny pacjenta
  • szybki powrót do normalnego trybu życia

Dla kogo:

• dla kobiet z małym biustem
  • dla kobiet z problem jędrności biustu (np. które karmiły piersią)
  • dla kobiet z wrodzonymi niedoskonałościami biustu (np. piersi różnej wielkości lub kształtu)
  • dla osób z dobrym ogólnym stanem zdrowia

Zabieg

Zabieg przeprowadzany jest w znieczuleniu ogólnym (przy wszczepiania implantów lub tkanki tłuszczowej) lub miejscowym (przy wstrzykiwaniu preparatu Macrolane oraz lipofilingu). O tym, przez jakie cięcie skórne zostanie wprowadzony implant, decydują kształt i wielkość piersi, średnica brodawki, objętość wybranej protezy, jej typ oraz preferencje i oczekiwania pacjentki.

Powiększanie piersi poprzez przeszczepianie tkanki tłuszczowej polega na pobraniu jej z innego miejsca np. brzucha pacjentki i wszczepieniu do piersi w taki sposób, aby jednocześnie wymodelować jej kształt. Odpowiednio rozdrobnione komórki tłuszczowe, pobrane z ciała przy pomocy bardzo cienkiej kaniuli, są przeszczepiane w nowe miejsce, a następnie część z nich ulega ponownemu unaczynieniu (dzięki czemu uzyskany zostaje efekt trwały – wypełnienie lub odbudowa wybranych fragmentów ciała), a część zostaje przez organizm wchłonięta i sprawia, że skóra w tym miejscu jest gładsza i lepiej odżywiona (efekt przemijający, ale również bardzo ważny jako element składowy zabiegu).

Zastosowanie preparatu Macrolane polega na wstrzykiwaniu do piersi takiej ilości preparatu, dzięki której wymodelujemy pierś oraz powiększymy zgodnie z oczekiwaniami. Efekty zabiegu utrzymują się ok. 2 lata. Jednakże, użycie preparatu sprawia, że nawet po tym okresie sutek wygląda znacznie lepiej niż przed zabiegiem. Jest to zasługa silnej stymulacji syntezy kolagenu i tym samym ujędrnieniu struktury piersi. Zabieg można wykonać powtórnie celem ponownego przywrócenia preferowanego kształtu.

W zależności od wybranej metody powiększania piersi, zabieg trwa zwykle ok. 1 godziny. Pobyt w klinice to zazwyczaj 1 doba.

Po operacji wszczepiania implantów przez okres ok. 4 tygodni wskazane jest noszenie specjalnie dobranego stanika celem unieruchomienia piersi i prawidłowego ulokowania protez (ubranie uciskowe zapewnia AGklinik). W tym okresie należy również kategorycznie unikać dużego wysiłku fizycznego, nasłonecznienia oraz nie wolno spać w pozycji na brzuchu i boku (aby nie doszło do ewentualnego przesunięcia się implantów). Po zabiegu przejściowo występują takie objawy jak obrzęk oraz uczucie odrętwienia w miejscu blizny czasami brodawki. Zdjęcie szwów następuje po ok. 7 – 10 dniach.

Po przeszczepie tkanki tłuszczowej lub zastosowaniu preparatu Macrolane nie ma konieczności noszenie ubrania uciskowego oraz zdecydowanie szybciej pacjent wraca do normalnego funkcjonowania.

Każdy pacjent otrzymuje indywidualne wskazania dalszego postępowania przy wypisie z kliniki oraz ustalane są terminy wizyt kontrolnych.

Przeciwwskazania do zabiegu

Przeciwwskazaniem do wykonania zabiegu są wszystkie ciężkie choroby jak: choroby układu krążenia, cukrzyca, choroby serca oraz zaburzenia krzepnięcia krwi.

Wymagania do zabiegu

Pacjent proszony jest o wcześniejsze wykonanie badań i dostarczenie do AGklinik poniższych wyników:

• grupa krwi
  • morfologia
  • układ krzepnięcia krwi
  • OB
  • glikemia
  • jonogram
  • antygen Hbs, HCV
  • antygen HIV
  • EKG (po 45 roku życia)

Badania należy wykonać nie wcześniej niż 3 dni przed zabiegiem. Konieczne są również: